Ben jij op zoek naar manieren om hoger in Google te komen? Wil jij je rankings verbeteren maar weet je niet hoe je dit moet doen? Een betere ranking betekend meer bezoekers. Jij weet zeker dat het niet aan je content ligt want jij hebt de meest waardevolle en unieke tekst geschreven.
Maar waarom lukt het dan niet?
Ik geef je in dit artikel tips om meer gratis bezoekers naar jouw Wordpress website of webshop te krijgen. Je komt hier te weten wat je moet verbeteren om beter te scoren in de zoekmachines.
Door de juiste SEO strategie krijg jij meer gratis bezoekers en je maakt hierdoor meer kans op verkopen van je product of dienst.
Je moet alleen met één belangrijk ding rekening houden; om organische bezoekers, ofwel gratis bezoekers, naar je website te krijgen moet je wel wat geduld hebben.
Geloof mij maar, ik ben ook regelmatig teleurgesteld geweest als een blog na 2 maanden nog niet rankte, dus ik weet precies wat je voelt.
Dan had ik weer een waardevolle blog voor mijn affiliate marketing website geschreven en na 3 maanden was het nog niet te vinden in de Google ranking. 😡
Wat doe ik niet goed? Het is echt wel een waardevol artikel dus daar ligt het niet aan. Maar wat is het probleem? Ik ga het je hier uitleggen.
Met de tips die ik jou ga geven gaat het jou zeker ook lukken, want het is mij ook gelukt!
Aan de slag dan maar 😃!
Inhoudsopgave
- Hoe kom ik hoger in Google?
- Hoger in Google komen met je website, lees er hier alles over
- Wat is er voor nodig om in de zoekresultaten te scoren.
- Hoe de website van je bedrijf hoger kan scoren in de ranking
- Hoe krijg ik organisch met seo mijn Wordpress site omhoog
- Organisch omhoog komen in de zoekresultaten Xxx gratis tips
- Extra geld verdienen met jou website
- Over de schrijver
Hoe kom ik hoger in Google?
Allereerst is het belangrijk dat je de juiste zoekwoorden gebruikt. Jij moet op zoek naar de zoekwoorden die de bezoekers gebruiken in Google wanneer ze jouw product of dienst zoeken.
Misschien vraag jij je nu af welk zoekwoord of zoekwoorden je dan moet gebruiken.
De zoekwoorden zijn die woorden die te maken hebben met het onderwerp waar jij over wilt schrijven.
Jouw website is actief in een bepaalde niche en jij moet erachter zien te komen wat de zoeker intikt waardoor hij of zij bij jouw product terecht komt.
Ga eens even aan de andere kant van het scherm zitten door je in te leven in de zoeker.
De zoeker is op zoek naar het artikel waar jij een blog over hebt geschreven. Wat typt de zoeker in als zoekopdracht?
Typ gewoon zelf eens zoektermen in die naar het product of de dienst leidden waar jouw artikel over gaat. Als je dat gedaan hebt wat staat er dan hoog in Google? Open deze pagina’s en lees waar die artikelen over gaan.
Als je dat gedaan hebt dan weet jij of het artikel dat jij hebt geschreven hetzelfde antwoord geeft net als de andere artikelen die hoog ranken.
Als dit niet het geval is dan is zeer waarschijnlijk het volgende het probleem.
De zoekintentie en de relevantie van jouw artikel sluiten niet op elkaar aan. De kans dat jij hoger gaat komen in Google is dan vrij klein.
Wat moet je hieraan doen?
Google is de grootste zoekmachine die de bezoeker zo snel en goed mogelijk wil helpen met het juiste en beste antwoord op zijn of haar vraag.
Het is super belangrijk dat jouw content ook het beste antwoord geeft op de vraag die de gebruiker intypt.
Jouw artikel beantwoord één vraag en jij geeft het beste antwoord. De zoekintentie en de relevantie van jouw artikel sluiten naadloos op elkaar aan.
Dit is het allerbelangrijkste gegeven om hoog in Google te komen.
Naast dat je verschillende zoekwoorden en termen gebruikt moet je ook synoniemen in je tekst verwerken. Voorkom dat je in iedere alinea het zoekwoord gaat ‘spammen’ want dat werkt alleen maar averechts.
Zorg dat je tekst vooral lekker leesbaar is.
Gebruik ook zeker long tail zoektermen in je tekst. Dit zijn zoektermen die uit 3 of meer woorden bestaan. Je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld ‘zwart leren bankstel’ in plaats van bankstel.
Begrijp je wat ik bedoel?
Hoger in Google komen met je website, lees er hier alles over
Er is niet één beste manier om hoog te scoren in Google. Er zijn verschillende factoren die van invloed zijn om jouw website hoog in de rankings te krijgen.
Niemand weet het precies maar Google hanteert een paar honderd factoren die invloed hebben op de score van je website.
Door het ‘crawlen’ van je website lezen de zoekmachines de informatie die op je Wordpress website staat. Aan de hand daarvan bepalen ze de autoriteit van de website en of ze deze zichtbaar maken in de zoekresultaten.
Als jij getoond word in de zoekresultaten bepalen de bezoekers of jij een hogere plaats verdiend.
Is de informatie die jij deelt interessant genoeg voor de bezoeker? Blijft de bezoeker lang en klikt hij ook nog door naar een andere pagina?
Als dit zo is, is dit voor Google een signaal dat jij de juiste informatie geeft en hier zul jij voor beloond worden. De volgende keer sta jij een plaatsje hoger in de ranking. Zo maak jij steeds meer kans dat je sneller gevonden word.
De beste manier om hoog te scoren is in ieder geval door de beste content te schrijven.
Jij zult begrijpen dat een website die net drie maanden online staat nog geen autoriteit heeft opgebouwd.
Bij nieuwe websites wacht Google altijd een tijdje af om te zien wat er op de website gebeurd. Plaats jij regelmatig nieuwe content zoals waardevolle en unieke blogs? Zorg je voor de beste gebruikerservaring voor de bezoeker?
Als je aan deze voorwaarden voldoet zul je meer autoriteit van de bezoekers en dus ook van Google toegeschreven krijgen.
Autoriteit hangt samen met een aantal verschillende factoren.
Hierbij moet je denken aan:
- Deel je unieke en waardevolle content
- Geef jij de beste informatie en antwoorden in jouw niche
- Plaats je regelmatig nieuwe content
- Zijn er andere websites die naar jou toe linken
- Is je website ‘mobile friendly’
- Leeftijd van een website telt ook mee
- Ben je betrouwbaar en zichtbaar op de website
Al deze verschillende factoren zijn belangrijk voor Google om jouw website hoog te plaatsen in de ranking.
Er is geen ‘beste’ manier om hoog te scoren in Google, je moet aan alle zaken werken om de beste te worden.😉
Wat is er voor nodig om in de zoekresultaten te scoren.
Wat is er voor nodig om in de zoekresultaten te scoren en hoog in de ranking te staan
Dat is een goede vraag. Na het lezen van dit artikel weet je wat je kunt verbeteren aan je website. Door het toepassen van de tips ga jij op termijn merken dat je weer een plaatsje hoger bent gekomen.
Het is hard werken maar met de juiste aanpak krijg jij steeds meer bezoekers op je website en ga jij meer online geld verdienen.
Door de juiste zoekmachineoptimalisatie ga jij stijgen in Google. Besteed regelmatig tijd aan het optimaliseren van je website.
Wat moet je dan aan je website of webshop verbeteren?
Kijk eens kritisch naar je eigen website of laat een vriend, vriendin of familielid ernaar kijken. Iemand die een eerlijke mening geeft wat hij/zij ervan vind.
Jij kunt die ‘schreeuwerige’ kleuren prachtig vinden maar is het wel zo mooi. Is het template dat je hebt gekozen niet te overheersend, misschien wel storend zelfs.
Sluiten de teksten die je schrijft aan op je doelgroep? Schrijf je voor jongeren dan kun je ze beter niet aanspreken met U. Andersom is dat ook het geval, zit je in een niche die veel ‘oudere’ mensen interesseert is het misschien beter om deze juist wel met U aan te spreken.
Zijn je teksten niet teveel op SEO geschreven zodat de zinnen niet lekker lopen? Houd rekening bij het schrijven van je teksten dat je voor mensen schrijft en niet voor robots.
Zorg ervoor dat je bij het schrijven van een artikel één vraag beantwoord. Doe dit zo volledig mogelijk. Zorg dat je betere informatie geeft dan degene die op de eerste plaats staat, jij wilt tenslotte zijn plaats innemen.
Hoe de website van je bedrijf hoger kan scoren in de ranking
Kun je ook gratis hoger komen in Google? Jazeker kan dat!
Met het toepassen van de juiste SEO kun je hoger in de google ranking komen. Zoals ik hiervoor al heb geschreven moet jij het beste en meest waardevolle antwoord op de vraag geven.
Het is belangrijk dat jij weet welke zoekwoorden en zoektermen gebruikt worden in de zoekopdracht die wordt ingetypt.
Het valt of staat met de zoekintentie en de relevantie van jouw artikel.
Als je snapt hoe dit werkt dan ga jij hoog scoren!
Ik geef je een voorbeeld:
Als je in de Google zoekbalk ‘kookboeken’ intikt dan krijg je de volgende zoekwoorden te zien
De resultaten zijn niet altijd hetzelfde als jij dit nu intikt krijg je mogelijk andere resultaten te zien!
Dit zijn op dit moment de meest relevante zoektermen. Die zijn bepaald door Google.
Als je onderaan de pagina kijkt is de zoeker op zoek naar of de beste, kookboeken top 10 kookboeken kopen enz.
Vaak is het met deze zoekopdrachten zo dat mensen graag een lijstje zien zodat ze een keus kunnen maken welk kookboek ze willen gaan kopen.
Als iemand dus op zoek is naar een gezond kookboek kan die verder klikken op gezonde kookboeken. Op deze pagina zijn alleen maar kookboeken te zien die met gezond eten te maken hebben.
Dit is zeg maar een micro niche in de grote kookboeken niche.
Heb jij een kookboek als product maar gaat dit kookboek alleen maar over gezond eten dan moet jij je richten op zoekwoorden die alleen daarover gaan.
Zo maak jij de beste kans om gratis hoog te scoren in Google.
Hoe krijg ik organisch met seo mijn Wordpress site omhoog
Oké, als jij met je website hoger in Google wil komen dan kun je dat op de volgende manier aanpakken.
Kijk welke artikel van je website al wat doet in de zoekmachines. Een artikel dat op pagina 4 of 5 staat in Google, noemen ze ook wel het laag hangend fruit.
De webpagina is geïndexeerd en staat al best wel hoog. Het fruit is bijna rijp en bijna klaar om geplukt te worden.
Natuurlijk moet jouw artikel op pagina 1 staan want alleen dan krijg je verkeer naar je website.
Lees je artikel nog eens goed door en kijk of je het nog verder kunt aanvullen met goede informatie. Door de artikelen op de eerste pagina van Google door te lezen kun je precies zien wat je nog mist in je eigen artikel.
Dan is het zaak om te kijken op welke vraag jouw artikel antwoord geeft. Komt dit overeen met de in google ingetikte vraag? Vaak komen er nog andere artikelen naar boven die ook antwoord geven op die vraag.
Zoekintentie en relevantie is echt lastig en hier zit het grote verschil in van wel of niet gevonden worden.
Ga je website door en pik de belangrijkste pagina’s eruit en kijk wat die in de zoekmachines doen.
Controleer of je blog zo volledig mogelijk is en of de zoekintentie en relevantie kloppen.
Zo kun je stapje voor stapje je website verbeteren en zal je website ook steeds hoger komen. Dit geld ook voor een website voor je bedrijf. Als je hoger wilt komen in Google met je bedrijf moet je regelmatig nieuwe artikelen plaatsen en deze voorzien van de goede zoekwoorden.
Ik ben lid geworden van de IMU Plus en dit heeft me heel veel nieuwe inzichten gegeven en heb ik veel van geleerd.
Wil jij meer leren over online marketing en hoger in Google komen dan is dit een echte aanrader.
OOK TOEGANG TOT ALLE IMU CURSUSSEN EN LIVE SESSIE >>>>
Organisch omhoog komen in de zoekresultaten Xxx gratis tips
Graag wil ik je nog wat tips geven om hoger in Google te komen. Er zijn een aantal simpele dingen die je kunt doen om betere resultaten met je website, webshop of bedrijf te krijgen.
- Zet je bedrijf in Google maps
Een over ons of een contactpagina met alle gegevens over jou en je bedrijf is onmisbaar. Plaats een foto zodat de bezoeker weet met wie die communiceert. Hoe transparanter jij bent hoe beter dit is.
Transparantie straalt vertrouwen uit. Als jij zaken doet met iemand wil je toch ook graag weten met wie? Nou, dat wil jouw bezoeker ook weten.
- Techniek van je Wordpress site
- Je website moet Accelerated Mobile Pages of wel mobile friendly zijn, dit betekend dat de website zich vanzelf aanpast op andere devices zoals een smartphone of tablet. Google hecht hier veel waarde aan.
En je zorgt er ook voor dat jouw bezoeker ook onderweg makkelijk op je website kan navigeren.
- De snelheid van je website is ook zeer belangrijk. Je hebt slechts een 3 seconden de tijd om je bezoeker te overtuigen om op je webpagina te blijven. Zorg er dus voor dat de laadtijd kort is.
- De laadtijd van je website wordt beïnvloed door afbeeldingen, video’s en plug-ins. Wil jij weten of je website snel genoeg laad controleer dit dan in Google Analytics
- Zorg voor een duidelijke menu structuur zodat je bezoeker snel door je website kan navigeren. Maak het menu niet te groot, maximaal 7 categorieën. Zorg voor het zogenaamde ‘kruimelpad’ zodat de bezoeker weet waar die zich bevind op de website.
- Je website moet van een HTTPS certificaat voorzien zijn, dit geeft aan dat je website veilig is.
Wil je meer weten over de technische staat van je website kijk dan eens op gtmentrix.com
Hier kun je de verbeter punten van je website vinden.
- Google Analytics
Installeer Google Analytics, hier kun je onder andere meten hoeveel bezoekers je hebt, welke pagina’s traffic genereren en hoelang de bezoekers op je website blijven. Met Google Analytics kun je verschillende data zien die je verder kunnen helpen om je website te verbeteren.
- Google Search console
Gebruik Google Search Console, hier kun je zien op welke zoekwoorden je gevonden wordt. Hoe hoog je staat in de ranking met je website, maar ook met afzonderlijke webpagina’s.
Zie je dat je op bepaalde zoekwoorden gevonden wordt dan kun je hier meer content ‘rondom’ heen maken en zo de pagina meer waarde geven.
Het zijn twee tools waar je even wat tijd in moet steken om ze te kunnen ‘lezen’. Als dat is gelukt kun je hier veel uit op maken en je website verbeteren om hoger te komen in de rankings.
- SEO zoekwoordenonderzoek
Als jij een leuk onderwerp hebt waar je over wilt schrijven dan ben je al goed op weg. Maar voor je begint met het schrijven van je artikel ga eerst op onderzoek uit.
Voor je veel energie en tijd steekt in het schrijven van het beste artikel moet je zeker weten dat er ook op gezocht wordt. Dat doe je heel simpel door het onderwerp met het zoekwoord in te typen op Google.
Komt er geen artikel naar boven dat hierover gaat dan is de kans groot dat hier niet of super weinig op gezocht word. Maak gebruik van de zoekwoorden tool Ubersuggest.
Als je hier je zoekwoord of zoekterm intypt krijg je andere suggesties over dit onderwerp. Hier kun je dan de artikelen lezen die nu hoog scoren in Google.
Zo weet je meteen wat je te doen staat…. Maak jouw artikel nog beter!
Kies voor een zoekwoord met een zoekvolume van rond de 300. Hoe hoger het zoekvolume is hoe moeilijker het is om hier op te scoren. Zeker bij een nieuwe website kun je het beste met kleine zoekvolumes beginnen.
- Gebruik long tail-zoekwoorden
Long tail-zoekwoorden zijn zoekwoorden die uit meer dan 1 zoekwoord bestaan. Als je bijvoorbeeld weet dat er op het zoekwoord ‘sneakers’ een zoekvolume van 110.000 per maand zit dan kun je bedenken dat het moeilijk is om hierop gevonden te worden.
De kans is zeer klein dat jij met een artikel over sneakers hoog gaat komen in Google.
Maar als je voor de longtail ‘hoge witte sneakers voor dames’ gaat zul je sneller gevonden worden. Op deze longtail zoekterm zit namelijk maar een zoekvolume van 320 per maand.
De kans is vele malen groter dat jij hier wel op gaat scoren. Dus ga op zoek naar de long tail-zoekwoorden in jouw niche en je zult zien dat je hier sneller resultaat mee hebt.
Er zijn verschillende zoekwoorden tools die je hier voor kunt gebruiken:
- Ubersuggest
- Keyword planner
- Keysearcher
- Answer the Public
- Ahrefs
- Semrush
Een aantal van deze geven je een gratis trial of je kunt iedere dag een paar keer een gratis zoekopdracht invullen.
Probeer er een paar uit dan weet je welke voor jou het beste werkt. Weet dat de waardes die ze geven allemaal bij benadering zijn.
- Duurzaam optimaliseren
Met duurzaam optimaliseren bedoel ik dat je ervoor moet zorgen dat de content die je schrijft waardevol en uniek moet zijn.
Daarnaast moet jij zo volledig mogelijk die ene vraag beantwoorden waar jouw artikel over gaat.
De vraag van de bezoeker moet beantwoord zijn als hij of zij jouw artikel gelezen heeft. Zorg dat er geen vragen meer open staan zal ik maar zeggen.
Waar jij voor moet zorgen is dat de zoekintentie en de relevantie overeenkomen. Ik heb eerder in dit artikel al uitgelegd waarom dit cruciaal is. Alleen als dit goed is kom jij hoger in Google met je website.
Met het duurzaam optimaliseren van je website kom je hoog in Google en kun je hier nog heel lang blijven staan.
- Content op je website is King
Die uitdrukking heb je vast wel eens gelezen of gehoord. De nr 1 positie in Google word gedomineerd door blogs met ca. 2200 woorden.
Hieruit blijkt dat Google van content houd, vandaar de uitdrukking Content is King.
Maakt jouw artikel alleen maar kans als dit uit 2200+ woorden bestaat om hoger in Google te komen.
Nee!😰
Het allerbelangrijkste is dat je de aller beste informatie geeft aan je bezoeker. Want uiteindelijk bepaalt Google niet maar de bezoeker op jouw website.
Als die met zijn zoekopdracht bij jouw artikel uitkomt en lang op je website blijft is dit een teken voor Google dat jij goede informatie geeft. En daar is iedereen blij mee, de bezoeker, jij als website beheerder en Google.
Jouw website of jouw blog zal hierdoor stijgen in de ranking!
Ook als jou artikel uit 1000 woorden bestaat kun jij op de eerste pagina belanden. Gebruik de juiste zoekwoorden, synoniemen en schrijf je tekst voor mensen in plaats voor de zoekmachines.
Ga geen teksten of delen van teksten van andere websites plakken en kopiëren. Dit wordt gezien als duplicate content. Hiermee ga jij niet winnen in Google!
- Google houd van interne linkbuilding
Maak een spinnenweb van je website door je artikelen middels interne linkbuilding met elkaar te ‘verbinden’. De zoekmachines kunnen zo makkelijk en snel door je website ‘crawlen’.
Door woorden klikbaar te maken kan je bezoeker ook makkelijk door je website navigeren. Je maakt zo ook meer kans dat ze langer op je website blijven omdat ze misschien nog een ander relevant en interessant stuk kunnen lezen.
Zorg dat je alleen relevante artikelen met interne links aan elkaar verbind.
- Maak rijke content voor hoger scoren
Als jij klaar bent met het schrijven van je blog ga je deze op je Wordpress website zetten. Je moet de tekst op de juiste manier opmaken.
Niets is zo vervelend als een lange pagina met alleen maar tekst. Ook al heb jij het beste artikel geschreven, er zullen weinig bezoekers lang blijven lezen.
De bezoeker is snel afgeleid, verveeld of ongeduldig. Je moet je artikel dus opmaken met afbeeldingen, foto’s, video’s, infographics of tabellen.
Natuurlijk alleen daar waar het van toepassing is en een aanvulling vormt op je tekst.
Belangrijk om te vermelden is dat je niet zomaar foto’s van het internet mag gebruiken op je website. Zorg er altijd voor dat je weet waar je foto’s vandaan komen.
Je bent hoogstwaarschijnlijk niet de eerste en zeker niet de laatste die een boete krijgt vanwege ‘misbruik’ van afbeeldingen.
Er zijn verschillende platformen waar je rechtenvrij foto’s van kunt gebruiken.
Ik maak zelf veel gebruik van Canva en Pixabay.
Wat nog beter is als je foto’s gebruikt die van jezelf zijn. Misschien heb je een familielid of vriend die graag foto’s maakt in zijn vrije tijd. Steek de koppen eens bij elkaar misschien kun je een leuke samenwerking aangaan.
- Titel en meta discription
Eindelijk heb jij je blog klaar. Alles staat erin je hebt ieder stukje wel twintig keer gelezen en opnieuw geschreven maar nu is het dan toch echt klaar om op de website geplaatst te worden.
Nu op zoek naar de juiste afbeeldingen, video’s en andere toevoegingen om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken.
KLAAR!
Nu nog even snel de Titel en Meta-disription.
Wat valt het eerst en het meest op in de zoekresultaten na jouw vraag? Inderdaad de titel en de meta-discription. Als die je aanspreken dan klik je verder en anders ga je door naar het volgende zoekresultaat.
Het is dus belangrijk dat je deze twee zaken zo aantrekkelijk mogelijk en nieuwsgierig makend maakt. Dan heb je de grootste kans dat je de bezoeker ‘vangt’ op je website.
- Backlinks verzamelen
Als een andere website naar een artikel op jouw website linkt is dat een goed teken. Hiermee geeft die andere website aan dat jij belangrijke en goede informatie geeft.
Dit is voor de autoriteit van je website heel goed. Je kunt op verschillende manieren backlinks verzamelen. Google hecht veel waarde aan backlinks maar ziet ook graag een natuurlijke groei ervan.
Het is natuurlijk een beetje vreemd als een website die net twee maanden bestaat al meteen duizend backlinks heeft. Dit is een beetje ongeloofwaardig. Daarom is het altijd beter om een zo’n natuurlijk mogelijke groei van backlinks te hebben.
Het is een intensief karwei om backlinks te verzamelen maar je kunt in ieder geval al beginnen met je sociale media.
Door je content te delen op Instagram, Facebook en LinkedIn heb je al een paar simpele links te pakken.
Ook kun je op zoek naar verschillende forums in jouw niche en kijken of je daar vragen kunt beantwoorden. Als je dit een paar keer hebt gedaan kun je ook een keer door verwijzen naar je website.
Kijk ook eens binnen je familie en vriendenkring of er mensen zijn die een website hebben. Vraag ze dan of ze naar jou toe willen linken.
Dit kun je ook doen bij de plaatselijke ondernemers in de buurt. Het zijn misschien niet de meest relevante backlinks maar iets is beter dan niets.
Je kunt ook naar startpagina’s kijken en daar links verzamelen. Kies dan wel voor niche gerichte backlinks.
Daarnaast kun je ook een bedrijf inschakelen om backlinks voor jou te verzamelen. Deze gaat dan bedrijven benaderen die raakvlakken hebben met jouw niche en schrijven een artikel waar dan een link in komt te staan naar jouw website.
Zoals je kunt lezen zijn er verschillende opties om backlinks te verzamelen.
- Laat zien wie je bent
De laatste tip die ik je wil geven is; ben eerlijk en laat zien wie je bent! Zorg ervoor dat jouw bezoeker meteen voelt dat het oké is om op jouw website te zijn.
Een eerlijk en duidelijk verhaal van iemand die zich niet verschuilt wekt het vertrouwen van je bezoeker op. Door een foto van jezelf erbij te plaatsen vergroot je dit gevoel.
Dit zal zeker in de komende jaren een steeds grotere rol gaan spelen bij het ranken in Google. Het laatste wat google wil is de zoeker naar een website sturen die niet deugt.
Google zal hier steeds meer de nadruk op leggen om websites zichtbaar te maken.
En ik vind dat een goede zaak, want zeg nou zelf als jij zaken doet met iemand wil jij toch ook weten wie daarachter zit?
Dus als je wilt beginnen met een affiliate site, webshop of een website voor een bedrijf, start met de ‘over ons’ pagina! Dan weet iedereen meteen wie jij bent en wat je doet.
Succes ermee!