in IMU
58 min. leestijd

Mijn ervaring met de 28 dagen challenge van de IMU

Mijn ervaring met de 28 dagen challenge van de IMU

0
Dagen
0
Uur
45
Minuten
15
Seconden

IMU EVENT 2022  ➢➣

Ik ben 4 weken geleden ingestapt in de 28 dagen Bouw je Business Challenge van de IMU en deel hier mijn ervaringen. Tevens vertel ik je meer over dit bedrijf en zijn producten, te weten Phoenix, Huddle, Plug & Pay en Marketplace.

Allereerst wil ik het hebben over Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren die deze challenge op hebben gezet en wat hun doel hiermee is  geweest. Ook kun je lezen of zij wat mij betreft geslaagd zijn in hun missie.

Door alles toe te passen wat ik geleerd heb op mijn affiliate website kan het de komende tijd alleen maar beter gaan.

Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren

Tonny Loorbach is de oprichter van de Imu, Internet Marketing Unie. Hij heeft samen met Martijn van Tongeren (inmiddels ook eigenaar) dit bedrijf steeds verder uitgebreid om een zo’n totaal mogelijk product in de markt te zetten.

Het doel; jou een mogelijkheid bieden een Online Business op te zetten en te beheren.

Een droombedrijf in 28 dagen dat kan jij ook  ➢➣

Met hun duidelijke verhaal en uitleg over online marketing weten beide heren jou door de hele challenge heen te boeien.

Bij mij ontstond de drang om er nog meer van en over te leren. Het zijn goede sprekers en ook de interactie met de deelnemers in de chat is heel goed.

Ook de support van de Imu, die dagelijks bemand wordt door meerdere personen, is snel en accuraat met het beantwoorden van alle vragen.

Er zijn meerdere dagen dat we met honderden mensen aanwezig zijn op de webinars.

Er hebben zich ca.1560 deelnemers ingeschreven voor deze challenge. Daar aan kun je zien dat de behoefte groot is aan dit soort bijeenkomsten. Iedereen wil van zijn bedrijf tenslotte een succesvolle onderneming maken.

Het doel van deze challenge is om in 28 dagen je website op orde te hebben zodat je hier ook omzet uit gaat halen. Ik kan nu zeggen dat dit ook gelukt is bij veel van de ondernemers die hier aan deelgenomen hebben.

De successen zijn te lezen op het Imu+ forum van de challenge. Er is heel veel aan bod gekomen maar de hoofdzaak ligt op de sales-pagina, optin-pagina, bedank-pagina, betaal-pagina en het bouwen van je emailmarketing funnel.


Daarnaast is er ook aandacht besteed aan het maken van een weggever en hoe je een online cursus kunt maken in Huddle. Ook het koppelen van het Plug & Pay betaal systeem word in deze challenge haarfijn uitgelegd.

Door kleine veranderingen door te voeren op je website kun je op een makkelijke manier je omzet verhogen. Je moet hierbij denken aan kassakoopjes en up-sells.

Ook het opbouwen van je email lijst is een belangrijk punt in je online marketing strategie. Ze zeggen niet voor niks: The money is in the list:)!

Ik was al fan van de Imu en zijn producten, ik maak gebruik van het Phoenix template zoals je merkt. Naast dat ik een Phoenix website heb maak ik ook gebruik van de Imu+. Tijdens de challenge heb ik gebruik gemaakt van de proefperiode van Huddle en Plug & Pay en heb ik ervaren hoe gemakkelijk dit werkt.

Als ik in de toekomst betaal software nodig heb zal ik zeker gebruik maken van Plug-and-Pay. En heb ik software nodig voor een leeromgeving en/of het opbouwen van een community dan kies ik voor Huddle

Lees hier mijn ervaring over de #28dagenchallenge! Wat ik geleerd heb en hoe het mijn kennis enorm heeft uitgebreid.


bouw je online business


Lees hier mijn ervaring met de; Bouw je online business in 28 dagen

Of direct starten dat kan ook 😉  ➢➣


Dinsdag 13 april

Maak je product specifiek

De eerste dag van de 28 dagen challenge is afgetrapt. Ik zit er helemaal klaar voor en ben super benieuwd wat Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren gaan brengen.

Mijn verwachtingen zijn hoog vanwege de producten die ik tot nog toe van hen heb afgenomen; ze zijn allemaal van hoogstaande kwaliteit. Dus kom maar op!

Dit eerste webinar gaat over de 8 vragen die je moet beantwoorden om een goed beeld te krijgen van je doelgroep. Door je product specifiek te maken en de behoeftes, pijnpunten, angsten, frustraties en USP’s op te schrijven krijg je een helder inzicht.

Dit is de eerste opdracht om uit te werken zodat je hier morgen weer verder mee kunt gaan. En ik moet zeggen dat dit heel verhelderend werkt.  De eerste 3 dagen vormen de basis van je business.

Ik heb genoeg ideeën die ik kan uitwerken maar ik kan niet goed een keuze maken. Ik denk dat daar al iets ‘fout’ gaat met de focus. Ik krijg vanuit de community een briljant idee dus daar ga ik vanavond mee aan de slag.

De andere challenge die mee draait in deze 28 dagen is iedere dag ook een content-kanon artikel plaatsen en dat heb ik vandaag online gezet. Dus nu op naar de volgende opdracht zodat ik morgen weer verder kan.

bouw je online business in 28 dagenFOCUS 

Woensdag 14 april

Bepaal je hoofd-, instap-, en gratis product

De tweede dag van de Imu 28dagenchallenge is alweer voorbij. Een uur lang geluisterd naar de verhalen die Tonny en Martijn te vertellen hebben. Deze dag is besteed aan hoe jij je 8, of voor de fanatiekelingen onder ons 16, vragen hebt kunnen beantwoorden.

Op die manier heb je een duidelijker beeld van wie jouw doelgroep is en wat ze van je kunnen verwachten. Om hiermee verder te kunnen gaan om een email funnel te gaan maken.

Deze email funnel bestaat uit het weggeven van een gratis product. Denk hierbij aan een gratis e-book, een checklist of een gratis cadeautje. Dit is om de bezoeker van je website te verleiden om zijn/haar email adres achter te laten.

Daarna kun je met dit e-mailadres een email-marketing lijst op gaan bouwen. Als je na het gratis product zorgt voor een heel betaalbaar instap product dan kun je ze in de volgende stap mogelijk je hoofdproduct verkopen.

Mooie materie om op door te borduren. Ik twijfel nog welk product ik ga kiezen want ik ben nog niet zover dat ik al een eigen product tot mijn beschikking heb.

En ik wil eerst de basis onder de knie krijgen voor ik met een eigen product aan de slag ga.

BOUW JE BUSINESS IN 28 DAGEN

Donderdag 15 april

Domeinnaam, logo en starten met de Phoenix website

Vandaag in de 28dagenchallenge hebben we meer inzichten gekregen in de eerste stappen naar een eigen website. Belangrijk om mee te starten is vanzelfsprekend een domeinnaam. Die moet kort en krachtig en zonder cijfers of streepjes zijn. Als er een zoekwoord inzit zou dat fijn zijn, maar dit is niet persé noodzakelijk.

Daarnaast is het van belang dat je kiest voor een .nl of .com domeinnaam als je in Nederland zit en je je op de Nederlandse markt begeeft. Mocht je je richten op de Belgische markt opereren dan is het van belang dat je .be en voor Duitsland .de kiest.

Verder krijgen we de eerste kennismaking met de software Phoenix van de Imu. Er bestaat de mogelijkheid om 28 dagen gratis gebruik te maken van deze software om er zo bekend mee te raken.

Nadat je de domeinnaam hebt vastgelegd moet er nu ook een logo gemaakt worden. Hiervoor kun je naar verschillende websites gaan om dit zelf te maken. Maar je kunt er ook voor kiezen om te starten met je naam.

Het is belangrijk dat je hier niet te lang in blijft hangen want je kunt dit altijd nog aanpassen. Natuurlijk wil je door in het proces van het ontwikkelen van je website en je product. Dus niet te kritisch zijn, dat kan later als je al wat geld verdient.

Ook kun je in Phoenix kiezen uit 9 verschillende soorten templates, daar zit voor iedereen wel een passende tussen. Er bestaat ook de mogelijkheid om per pagina het template aan te passen als je vind dat dit beter past.

Je zit wel vast aan de lettertypes die bij ieder template horen, hier kun je niet in wisselen of veranderen.

Ook kun je hier een keuze maken in de kleuren waar je mee wilt gaan werken op je website. Het is belangrijk dat de eerste en de tweede kleur in dezelfde kleurtint zitten. Dus als je kiest voor blauw dan is de eerste kleur donkerblauw en de tweede kleur een tint lichter.

Dit is vooral belangrijk om te zorgen dat je website rust uitstraalt. Vervolgens zorg je er voor dat je call-to-actions goed zichtbaar zijn in een andere kleur. Op deze manier zorg je voor een hoge attentie-waarde.


Phoenix softwareStart met een gratis trial >>>


Vrijdag 16 april

Hoe maak je een goede salespage

Dag 4 van deze challenge is gegaan over de opzet van de sales pagina op je website. Het is belangrijk dat deze de volgende eigenschappen bevat:

verleiding  -   beïnvloeding   -  overtuiging   -  verkoop

Dit worden ook wel de 4 tempts genoemd. Als jij een goede converterende sales pagina maakt moet het al deze items bevatten. Er word in de Phoenix software uitgelegd hoe je dit moet aanpakken.

Ook laat Tonny Loorbach verschillende voorbeelden zien uit de praktijk hoe je deze in willekeurige volgorde kunt opbouwen. Voor degene die al bekend zijn met het Phoenix systeem is het geen probleem om dit te begrijpen.

Ben je nog niet bekend met Phoenix dan is dit een stuk lastiger. Daarom is het goed dat er een 14 dagen proef trial vast zit aan het abonnement zodat je op die manier kunt kijken en ervaren of dit iets voor je is.

Mijn ervaring met de Phoenix software is heel goed, ik ben net voordat deze challenge begon ingestapt. Ik zie de vele positieve mogelijkheden van deze software en wilde er gelijk mee aan de slag.

Het is een hele investering maar het gemak waarmee je nu verschillende soorten pagina’s kunt maken is een groot voordeel en het neemt een stuk minder tijd in beslag.

Ook de interne linkbuilding tool is fantastisch, dit was één van de hoofdredenen dat ik naar Phoenix overgestapt ben. En al na enkele weken merk ik het grote voordeel hiervan.

Ik ben nu aan de gang gegaan met de opbouw van de sales pagina om deze morgen in te vullen met tekst en andere belangrijke zaken.

bouw je online business in 28 dagen

Zaterdag 17 april

Salespage schrijven hier de tips

Vandaag worden we verder door de sales pagina geloodst. Deze dag word er uitgelegd hoe je de titels en teksten schrijft voor je pagina. Dit vind ik erg lastig.

Een goed hulpmiddel is dat je bij iedere titel, subtitel en tekst afvraagt:


What’s in it for me?


Dit klinkt misschien een beetje gek, maar het is vooral van belang dat je schrijft voor je bezoeker en niet voor jezelf.

Als jij op een website ‘land’ dan stel jij je onbewust de vraag wat heb ik aan deze info en wat kan ik ermee. Omdat mensen heel ongeduldig zijn is het van belang dat je ze snel ‘pakt’. En daar is een prikkelende titel dus van groot belang.

Ik ben hiermee aan de slag gegaan en het is inderdaad goed om deze vraag te stellen bij alles wat je schrijft om op die manier de beste titels en tekst te krijgen.

Zondag 18 april

De opmaak van de salespage

Deze dag gaan we verder met de sales pagina, we gaan hem compleet maken met afbeeldingen. Tonny Loorbach geeft veel tools door om mee te werken.

Hiermee kun je mooie afbeeldingen maken zodat je E-Book er ook echt als een boek uitziet. Ook is er uitleg over wat voor soort afbeeldingen je het best kunt gebruiken.

Het maken van eigen afbeeldingen is het beste zodat niet je hele website gevuld is met stockfoto’s. Het was weer interessant en ik heb weer meer geleerd hoe je zaken aanpakt in Phoenix.

bouw je online business in 28 dagen

Maandag 19 april

Hoe installeer je Plug & Pay

Op de zevende dag van de #28dagenchallenge wordt het betaalsysteem Plug & Pay behandeld. Hoe je dit met één muisklik kunt koppelen aan je Phoenix site maar ook aan andere websites.

Martijn van Tongeren geeft een uitgebreide uitleg wat er allemaal mogelijk is. Je kunt het Plug & Pay helemaal in je huisstijl aanpassen zodat de bezoeker ook in het betaalsysteem herkenbaarheid ziet.

Zo is het belangrijk om op de betaalpagina dezelfde afbeelding te zetten van het product dat gekocht wordt. Ook is het belangrijk om geen afleiding op de betaalpagina te hebben zoals social buttons, footer of een menu aan de bovenkant.

Op die manier word de klant niet afgeleid en sluit deze de koop ook daadwerkelijk af.


Geld verdienen met je website  ➢➣


Je kunt ook abonnementen in het betaalsysteem verwerken voor bijvoorbeeld betalingen per maand, kwartaal of jaar. Dit kan ingesteld worden en vervolgens word er automatisch bij jouw klant afgeschreven.

Er word ook automatisch een factuur aangemaakt en verstuurd, ook deze kun je aan je eigen huisstijl aanpassen.

Er bestaat ook de mogelijkheid om het betaalsysteem Plug-and-Pay te koppelen aan verschillende boekhoudsystemen zoals bijvoorbeeld Birdfly.

Op het moment dat het voor mij van toepassing is zal ik zeker voor Pug-and-Pay gaan kiezen.

Bouw je business challengeMeer weten over Plug & Pay >>>

Dinsdag 20 april

Huddle installeren op je Phoenix website

Vandaag aan de slag met Huddle. Dit is een software programma om een leeromgeving en een community op te bouwen. De mogelijkheden zijn groot met Huddle.

De uitleg die we krijgen is zeer uitgebreid in deze challenge dag. Het gaat erover hoe je een video cursus kunt implementeren maar ook een tekstuele cursus is op een makkelijke manier in te voegen.

Je begint met het maken van een structuur van je online training of cursus. Dit kun je vergelijken met de hoofdstukken in een boek.

Op het moment dat de structuur staat kun je de hoofdstukken onderverdelen in sub modules. Op die manier maak je een online cursus overzichtelijk en kunnen je cursisten alles goed terug vinden.

Hierna geef jij je cursus een level naam om op die manier de koppeling te kunnen maken met je betaalpagina. Dit hoeft niet persé Plug & Pay te zijn, dit kan ook met andere betaal software.

De koppeling die gemaakt moet worden met je Phoenix website (of andere Wordpress website) is goed uitgelegd. Als je de instructies op deze video stapsgewijs uitvoert kun je op die manier alles in werking stellen.

Er komen wel een aantal technische woorden aan te pas, zoals SKU en Webhooks en een cijfercode die nodig is, maar door alles goed te doorlopen is dit heel goed zelf te doen.

Vandaag weer veel geleerd, ik ben erg benieuwd naar morgen want dan gaat Tonny Loorbach een dag van de challenge besteden aan het maken van een online product zoals een cursus. Hierin veel aandacht met welke tools je dit goed kunt doen.

Huddle van de IMUMeer weten over Huddle >>>

Woensdag 21 april

Hoe maak je een digitaal product?

Vandaag meer uitleg over hoe je een digitaal product kunt maken en dit via je sales pagina kunt verkopen. En natuurlijk dan via de betaal software Plug & Pay afrekenen.

Het is op verschillende manieren mogelijk om een digitaal product te maken. Dit kun je doen door bijvoorbeeld een cursus te maken in video vorm, door middel van tekst of via audio.


Het belangrijkste is om eerst een outline opbouw te maken.


Hier bedoel ik mee dat je alles op schrijft wat je in je cursus wilt gaan verwerken.

Als je alles hebt opgeschreven kun je beginnen met het indelen van de hoofdstukken van je video cursus. Die hoofdstukken worden ook vaak modules genoemd. In de modules kun je subhoofdstukken onder brengen, de zogenaamde paragrafen. In de paragrafen vul je ook de steekwoorden in.

Wanneer je zeker weet dat je alle informatie in de cursus hebt zitten kun je de volgorde bepalen. Als je dit allemaal uitgeschreven hebt kun je aan de slag met het invullen van de hoofdstukken en de paragrafen door middel van de steekwoorden..

Heb je dit allemaal in structuur gebracht dan hoef je je hierna alleen nog maar met de inhoud bezig te houden. Hiermee voorkom je dat je onderwerpen vergeet mee te nemen in je cursus.

Op deze manier kun je je volledig concentreren op de inhoud. Het advies is dan ook dat als je de cursus gaat uitschrijven je ook alleen maar bezig houd met schrijven en niet met de eventuele opmaak.

De opmaak doe je pas naderhand, dat werkt het beste en ook het snelst. Dus even alles op een rijtje:

  • eerste inhoudsopgave maken
  • cursus modules en lessen maken
  • video’s opnemen
  • Eventuele PDF’s maken om bij te voegen
  • Teksten die je bij je video cursus wilt toevoegen maken
  • Links verzamelen die je erbij wilt zetten
  • Alles samenvoegen in Huddle

    Deze manier van werken kun je ook gebruiken om een E-Book te schrijven of een fysiek boek. Het is belangrijk om van te voren te bepalen wat je erin wilt zetten en welke volgorde je aanhoud. Op die manier krijg je de beste video, audio of geschreven cursus.

Er worden verschillende soorten tools getoond die je goed kunt gebruiken om e.e.a. te maken. Vanzelfsprekend zijn er aan de tools waar meer mogelijkheden op zitten meer kosten verbonden.

De tool waar Tonny Loorbach erg enthousiast over is Camtasia. Als je alles bij elkaar optelt aan maandelijkse kosten voor het opzetten van een online business kun je het zo duur maken als je zelf wilt.

Je moet je wel realiseren dat als je via je online business je inkomen wilt verdienen je goede tools moet hebben om een goed product te maken en de beste resultaten te hebben. Vergelijk het maar met het gereedschap van een timmerman!

Met de online business kun je dit ook gefaseerd doen en als je al wat geld verdient dit weer terug investeren in je business om zo te groeien.

bouw je online business in 28 dagen

Donderdag 22 april

Hoe kun je een gratis weggever maken?

Hoe kun je een gratis weggever maken? Dat is de vraag die vandaag beantwoord is. Een gratis weggever maak je om je bezoeker ertoe aan te zetten om een e-mailadres achter te laten. Met dit e-mailadres kun je later contact met je bezoeker onderhouden en eventuele verkopen doen.

Dit kun je doen om een nieuwsbrief te versturen, of als je een speciale aanbieding hebt. Maar ook een nieuw product aanprijzen is erg handig via email-marketing. Maar dit komt later in de challenge aan bot.

Vandaag krijg je een idee wat er mogelijk is om te maken en weer verschillende tools om dit mooi vorm te geven.

Gratis weggevers kunnen verschillende dingen zijn. Je kunt bijvoorbeeld een PDF checklist schrijven, een E-Book schrijven of een video- of audio bericht maken.

Je moet ervoor proberen te zorgen dat je weggever wel waardevol is zodat je bezoeker bereid is zijn of haar e-mailadres achter te laten. Je kunt zelf wel bedenken dat als je een waardeloze weggever hebt de mensen zich niet zo heel erg aangetrokken zullen voelen tot je uiteindelijke product. Hiermee schiet je dan je doel voorbij!

Door een waardevolle weggever te maken zorg je ervoor dat je bezoeker geïnteresseerd zal zijn voor de emails die je hem gaat sturen. Dan zal de kans ook groter zijn dat hij of zij ook daadwerkelijk je emails zal openen en eerder gebruik zal maken van je aanbiedingen.


Als je een goede weggever maakt en je de bezoeker kunt inspireren en motiveren via emotie je product te kopen dan heb je een goede funnel staan.


Ook kun je via een website als Private Label een product kopen en daar je weggever van maken. Denk bijvoorbeeld aan een E-book of een cursus. Deze kun je kopen en daar kun je vervolgens mee doen wat je wilt.

Zeker handig voor mensen die geen inspiratie of tijd hebben om dit zelf te doen. Het was weer een waardevolle dag met wederom veel tips om mee verder te kunnen.


bouw je online business in 28 dagenDe"uber onlinemarketingcursus" die je moet volgen >>>

Vrijdag 23 april

De beste opt-in pagina maken doe je zo

De komende dagen gaan we leren een goede Opt-in pagina te maken. Een opt-in-pagina is ook wel een lead-magnet. Een lead-magnet wil zoveel zeggen dat er op die pagina een gratis weggever word aangeboden in ruil voor een e-mailadres.

De statistieken wijzen uit dat 98% van je bezoekers geen aankoop doet bij zijn eerste bezoek. Daarom is het belangrijk om de bezoeker te overtuigen om je gratis product te downloaden zodat je hierna deze bezoeker via email kunt bereiken.

Alleen maar om de bezoeker te voorzien van emails met waardevolle informatie zodat deze uiteindelijk toch je product gaat afnemen omdat hij vertrouwen heeft gekregen.

Het is van belang dat je een interessante weggever hebt, een waardevol cadeau(tje). Het is duidelijk dat als jij iets weggeeft dat niet veel waarde heeft de bezoeker hoogst waarschijnlijk ook niet geïnteresseerd is in de rest van je product.

Dus altijd ervoor zorgen dat degene die zijn email adres heeft achtergelaten meer dan verrast word. In de komende dagen zal er ook uitgelegd worden hoe je de koppeling maakt met de email software. Ook aandacht voor hoe je de bedank pagina maakt en ook de download pagina.

Opbouwen van je optin pagina moet op een logische manier en ook hier komt de TIPS formule weer aan bod. De verleiding, beïnvloeding, overtuiging en de ‘verkoop’. Verkoop tussen haakjes natuurlijk omdat het hier om een gratis product gaat.


De titel is één van de belangrijkste dingen op deze pagina; titels worden 5x meer gelezen dan de rest van de pagina.


En natuurlijke de duidelijke Call to Actions.

Er moeten Unique Selling Points op staan zodat de bezoeker word geprikkeld om bijvoorbeeld het e-book of de checklist te downloaden. Als je hier ook nog testimonials bij kunt zetten dan is de reden om het product af te nemen nog overtuigender.

Ook is het goed om nog even te schrijven wie je bent en waar je voor staat.

Onderaan de pagina wederom de Call to Action knop en de voordelen om toch echt te downloaden.

Alles om een email adres te krijgen zodat je hiermee je bezoeker kunt benaderen met producten die je wilt verkopen en andere waardevolle informatie.


bouw je online business in 28 dagen


Zaterdag 24 april

Je opt-in pagina koppelen aan Mailblue

Ja ook op zaterdag weer present om mijn opt-in pagina te koppelen aan mijn MailBlue account. Het is belangrijk dat je alle tips hebt toegepast op de opt-in pagina om je gratis weggever zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Als dit klaar is is het belangrijk om naast je opt-in pagina ook een bedank- en een download pagina te maken. Hoe de bedank pagina eruit komt te zien gaan we morgen verder op in, eerst de download pagina in orde maken.

Het is goed om eerst je ebook, PDF bestand, video of audio product te uploaden in Phoenix. Als je dit hebt gedaan kun je deze onder de download knop op de download  pagina zetten.


Een droombedrijf in 28 dagen in je eigen tempo  ➢➣


Op die manier zorg je ervoor dat als je bezoeker zijn e-mailadres opgeeft hij uiteindelijk op deze pagina het gratis product kan downloaden. Dit is dus niet heel moeilijk.

Als je bij MailBlue een account hebt aangemaakt kun je hier eerst een mailinglijst aanmaken. Daarna kun je je API code opvragen en in je Phoenix website zetten. Als je dit hebt gedaan en je drukt op de knop om te synchroniseren dan zijn ze met elkaar in verbinding.

Als iemand nu zijn e-mailadres achterlaat krijg je in je MailBlue account te zien dat er iemand is toegevoegd. Het is super handig als je bij dit proces de video bij de hand hebt zodat je iedere handeling na kunt doen.

Het lijkt heel ingewikkeld maar het is goed zelf te doen als je het maar stapsgewijs volgt. Hierna is het belangrijk om je email een TAG mee te geven, op die manier kun je makkelijker zien met welke tag ze binnen zijn gekomen.

Dit is met name handig als je meerdere lijsten hebt lopen. Deze dag heb ik veel geleerd omdat het natuurlijk altijd spannend is of het ook daadwerkelijk met elkaar communiceert. Maar gelukkig kun je dit heel makkelijk testen.


optin pagina koppelen met emailmarketing software


Zondag 25 april

Hoe haal je meer uit je bedank pagina

Vandaag komt de bedank pagina aan bod. Dit is de pagina die achter de optin-pagina komt. Dat bekend dat de bezoeker dus eerst op de optin-pagina zijn email adres heeft achtergelaten om het gratis product te ontvangen.

Hierna komt de bezoeker terecht op de bedank pagina waar hij de reactie krijgt dat het email adres in goede orde is ontvangen. Ook zal hier de melding worden gemaakt dat de bezoeker in zijn inbox een bevestiging kan verwachten.

Op deze bedank pagina kun je de ‘warme’ bezoeker nog meer interesseren voor bijvoorbeeld jouw instap-product. Dit is het product dat voor een kleine prijs aangeschaft kan worden.

Door de pagina zo optimaal mogelijk op te maken is de kans aanwezig dat dit ook daadwerkelijk gedaan word.

De warme klant is de klant die al geïnteresseerd is in jouw product want anders zou deze niet je weggever willen hebben. Het is dan dus zonde om deze (mogelijk) toekomstige klant niet nog iets warmer te maken met het instap product.

Dat wil dus zeggen dat de bedank-pagina uiteindelijk ook een sales pagina word. Door ‘simpele’ technieken toe te passen kun je dit allemaal heel persoonlijk maken.

Dit kan door de bezoeker op deze pagina met zijn naam aan te spreken en ook met de vermelding van zijn email adres voor een extra check. Hierdoor voelt jouw bezoeker zich persoonlijk aangesproken en bouw je op die manier een band op.


Bouw je business challenge


Maandag 26 april

Simpele omzet verhoging door kassakoopjes en Upsells

Hoe kun je meer omzet krijgen door kleine veranderingen in je afreken-proces?


Dat is waar het vandaag over gaat, kassa koopjes toevoegen en het creëren van Upsells.


Op het moment dat iemand in je webshop of op je website via Plug & Pay een aankoop doet is het slim om hier nog een kassa koopje en een upsell aan toe te voegen.

Dit kunnen het beste producten zijn die aansluiten op hetgeen je klant al heeft gekocht. Het kassakoopje plaats je op de betaal pagina net voordat de klant zijn product gaat afrekenen.

Je kunt het vergelijken met de ‘mand’ die bij de supermarkt kassa staat waardoor je toch nog even die extra reep chocola of zak met snoepjes koopt.

Zo werkt het online ook, de klant is al in de koop modus dus als je een passend product aanbied bij het reeds gekochte is de kans groot dat het kassa koopje ook nog aangeschaft word.

Op het moment dat de klant het product heeft gekocht word hij doorgestuurd naar een bedank pagina dat de aankoop is gelukt en op deze pagina kun je dan zelfs nog een laatste upsell tonen.

De klant hoeft alleen maar op de knop te drukken en bij het pop up scherm te bevestigen dat het bedrag van het zelfde rekeningnummer mag worden afgeboekt. Hierdoor is het met twee klikken mogelijk om jouw klant ook dit product te doen aanschaffen.

Er hoeft hier dus geen extra handeling van het invoeren van gegevens gedaan te worden. Makkelijk en snel, dus is er een extra mogelijkheid om ook hier nog een verkoop te doen.

Is dit niet allemaal een beetje te opdringerig? Nee, het is niet anders als dat het in de supermarkten werkt en mensen hebben altijd de keus om ja of nee te zeggen.

Je geeft de klant de mogelijkheid en als die benut word is dit goed voor je omzet.


Bouw je business in 28 dagen


NFT cursus


Dinsdag 27 april

Hoe bouw je een email funnel op?

Vandaag een lastig lesje; hoe je je email funnel op kunt bouwen en met tags aan kunt geven wie je wel en geen vervolg mail gaat sturen. Dat is het even in een notendop:)!

De essentie van deze les is dat als jij je weggever hebt verstuurd naar je bezoeker maar deze verder geen product heeft aangeschaft je die door een funnel kunt gaan leiden.

Dit betekend dat je aan emailadressen tags gaat koppelen en zodra iemand je gratis e-book heeft gedownload krijgt dit e-mailadres een tag toegewezen. Als die bezoeker ook het product heeft gekocht dan krijgt die ook deze tag toegewezen.

Heeft deze bezoeker het product niet gekocht dan komt die in een andere funnel terecht en krijgt een opvolgende herinneringsmail en de mogelijkheid om toch nog gebruik te maken van de aanbieding.

Op deze manier kun je een email funnel bouwen waarmee je de klant kunt voorzien van waardevolle informatie. En mogelijk alsnog kunt verleiden een product aan te schaffen.


email funnel bouwenZo ziet een eenvoudige email funnel eruit 


Woensdag 28 april

Afbeelding opmaken voor je website

Vandaag heeft Tony Loorbach meer uitleg gegeven over hoe je een afbeelding kunt maken in Canva of Artboard Studio. Dit is om uiteindelijk je product zo goed mogelijk uit te laten komen.

Een en ander is ter voorbereiding op de lessen van Martijn van Tongeren over adverteren op Facebook en Instagram. Deze lessen krijgen we donderdag en vrijdag aangeboden.

Ook het adverteren van je weggever is belangrijk omdat je op die manier emailadressen kunt sparen en deze aan je maillijst toe kunt voegen. Hiervan kun je dan later in je funnel gebruik maken om deze mensen waardevolle informatie toe te sturen. Maar ook kun je op deze manier je producten aan bieden.

Het was deze keer een rustige dag, even bijkomen van alle informatie die we hebben gekregen.

bouw je online business in 28 dagen


Donderdag 29 april

Adverteren op Facebook door Youri Meuleman

Vandaag geeft Youri Meuleman samen met Martijn van Tongeren een uitleg over het adverteren op Facebook. Pittige les! Omdat je je Optin pagina en je bedank-pagina  klaar hebt kun je hiervan een advertentie maken voor Facebook en Instagram.

Met de titel en de tekst, of een gedeelte hiervan, kun je eenvoudig je advertentie opmaken. Ook is het eenvoudig om een video op te nemen en die als advertentie te gebruiken.

Er word uitgelegd hoe je met de Pixel op eenvoudige wijze je Phoenix website kunt connecten. Wat belangrijk is met het adverteren op Facebook is dat je een duidelijke doelgroep aangeeft. Hoe specifieker je de zoekwoorden hiervoor gebruikt hoe beter.

Je kunt hiervoor het beste maximaal 5 verschillende zoekwoorden gebruiken. Op die manier kun je jouw doelgroep het beste benaderen of targetten.

Ik heb me al eerder in adverteren op Facebook verdiept en heb aan deze les veel gehad.

Adverteren op facebook

Vrijdag 30 april

In Google Ads een advertentie maken

Gisteren hebben we geleerd hoe we in Facebook een advertentie kunnen maken en vandaag gaan we leren hoe we in Google Ads een advertentie kunnen maken. Ook is vandaag Youri Meuleman van MailBlue aanwezig.

Het aanmaken van een advertentie in Google Ads is naar mijn idee iets gemakkelijker dan op Facebook. Maar dit kan ook komen omdat ik helemaal niet bekend ben met Facebook en wat meer met Google.

Als je een advertentie opstelt is het belangrijk om deze zo relevant mogelijk te maken. En daar bedoel ik mee dat je de zoekwoorden gebruikt die ook te maken hebben met het product.


Ook is het belangrijk de advertentie zo specifiek mogelijk te maken, op die manier krijg je de juiste mensen naar je optin- of sales pagina toe.


Het beste om te gebruiken zijn de koopgerichte zoektermen om jouw doelgroep naar je sales pagina te sturen. De mensen zijn op zoek naar een bepaald product om te kopen.

Bij de advertentie om leads binnen te halen is het belangrijk dat het gratis product relevant is aan wat jij uiteindelijk via je funnel wilt verkopen. Het is goed om op kleine schaal te beginnen om zo het ‘spel’ van adverteren onder de knie te krijgen.

Gelukkig heeft de IMU een training hierover gemaakt waar ik alles in terug kan vinden en het vervolgens stap voor stap kan uitvoeren.


bouw je online business in 28 dagen

Zaterdag 1 mei

Hoe bouw je een email-funnel?

Het eerste dat je moet weten als je een funnel bouwt is wat het conversiedoel is. Heb je de funnel nodig voor een directe verkoop, een strategiesessie, een offerte aanvraag of bijvoorbeeld een webinar aanmelding?  

Als je niet helder hebt wat je conversiedoel is dan kun je geen goede funnel bouwen. Dus dat is de eerste stap. Als je de funnel uittekent dan kun je het zien als een soort trechter. Deze is aan de bovenkant heel breed en hier komen de bezoekers binnen.

Hierna geef je iets gratis weg een e-book, PDF bestand met een checklist of een eerste les van je video training. Als dit is gelukt komt de lead in je funnel terecht en geef je hem bij de volgende stap een BGA ofwel een Belachelijk Goed Aanbod.

Op die manier bouw je vertrouwen op en kun je bij een volgend contact (email) je product aan bieden. Door dit zo succesvol mogelijk te maken ga je de ‘toekomstige klant’ overtuigen waarom hij/zij jouw product wil hebben. Kortom, je moet de voordelen van jouw product duidelijk maken.

De klant moet geloven in je product en moet er op termijn zelfs fan worden. Fan van je product want alleen dan zal hij dit van de ‘daken gaan schreeuwen’. Zodanig dat anderen bij wijze van spreken dit product ook moeten gaan kopen.

Dit alles maak je door een goede funnel te bouwen en met email marketing je lead warm te maken voor het product.


online marketing tornado

Zondag 2 mei

Het schrijven van emails voor je email funnel

Vandaag meer over het schrijven van de verschillende soorten emails. Het eerste en belangrijkste doel is dat je email aankomt en niet in de spam beland. Daar kun je al een aantal eenvoudige dingen voor doen om deze kans te verkleinen.

Allereerst is het belangrijk dat je de email niet verstuurd vanaf een info@…. adres. Dit word vaak gezien als een zakelijke mail en hierbij is de kans groter dat die als reclame gezien word en in de spam beland. Het is dus belangrijk dat je een ‘persoonlijk’ email adres gebruikt.

Je 2e belangrijkste doel is dat je email ook daadwerkelijk geopend word. Hier kun je door middel van een goede Titel al een grote invloed op hebben. Ook het gebruik van een emoticon kan hierbij soms goed werken. Het is wel belangrijk om dit niet iedere keer te doen.

Ook het gebruik van het woord gratis is niet altijd goed omdat dit ook gevoelig is om in de spam te belanden. Het is belangrijk dat je mail zo is opgesteld dat deze zo persoonlijk mogelijk is. Alsof je hem naar je moeder of goede vriend stuurt.

Houd er rekening mee dat iedere mail maar één doel heeft en de ontvanger niet ‘moet’ kiezen. Als er meerdere keuzes zijn dan is de kans groter dat er niet gekozen word.

Dus één mail, één doel!


Stel niet uit start vandaag  ➢➣


Er zijn verschillende manieren om een mail op te stellen. Je kunt ervoor kiezen om meteen duidelijk te maken waar de mail over gaat en zo ook je product aan te bevelen.

Daarnaast kun je je mail ook zo schrijven dat je de lezer nieuwsgierig maakt en deze ‘verleid’ om ook door te klikken om te kijken wat hierachter zit.

Je kunt er ook voor kiezen om een story-telling-mail te maken. Hierin neem je de lezer mee in je verhaal. Dit zijn vaak langere mails waar je op het einde je ‘aanbod’ doet. Doordat je de lezer meeneemt in je verhaal onderbreek je ze niet door er tussendoor een link in aan te brengen.

Het is een leerzame les waarbij Tonny Loorbach je meeneemt in zijn ervaringen en manieren waarop hij online marketing uitvoert in de emails die hij verstuurt.

bouw je online business in 28 dagen


Maandag 3 mei

Funnel opbouwen in Mailblue

Oké, dag 21 van de challenge gaat over de funnel daadwerkelijk ‘bouwen’ in MailBlue. Omdat ik de emailmarketing cursus van IMU al doorlopen heb kwam het bekend voor. En dit is erg fijn want anders is het best wel lastig om het allemaal bij te benen.

Martijn van Tongeren legt het goed en helder uit maar soms gaat het ook snel en dan is het fijn om de video’s even terug te kijken.

Het advies is dus om niet een opgemaakte template te gebruiken omdat dit sneller als reclame gezien word en dus in de spam box beland. Dus een zo’n clean mogelijke email opmaken. Met de boodschap, een duidelijke handtekening en een smalle tekst opmaak.

De smalle tekstopmaak is er met name voor om het lezen aangenamer te maken, zowel op een groot scherm als op een telefoon. Het is aangenamer om te lezen met je ogen en niet iedere keer je hoofd heen en weer te hoeven bewegen,

Ook is het van belang dat je de opmaak van je email, zoals lettertype en breedte, van tevoren vastlegt en op die manier al je emails er hetzelfde uitzien.

Als je start met een funnel bouwen is het advies dat je klein begint en deze van lieverlee steeds verder uitgebreid met waardevolle email berichten.

In het MailBlue systeem kun je prachtige tunnels bouwen met verschillende tijdstippen van verzenden en splitsen van ‘routes’.

Hierbij moet je denken aan de splitsing als iemand zijn mail heeft geopend of niet, of het ebook of pdf wel of niet heeft gedownload.

Je kunt op een eenvoudige manier een vervolg mail sturen om mensen hier aan te herinneren en vervolgens, als ze dan wel openen of downloaden, weer terug komen in de vervolg funnel.


Phoenix softwareAan de slag met Phoenix >>>


Dinsdag 4 mei

Automations maken in Mailblue

Vandaag nog meer over het bouwen van een funnel. Wat is er veel mogelijk in het bouwen van een funnel. MailBlue is een mooie tool om verschillende funnels op te bouwen en te connecten met elkaar.

Het is goed om korte automations te maken zodat je een goed overzicht houd. Belangrijk om met verschillende soorten emails de (toekomstige) klant tot actie te brengen.

Dit kun je doen met video, tekst, storytelling, Q & A en nog veel andere dingen. Deze dag is de laatste van drie over funnels bouwen. Ik heb dus ook de funnel cursus van de Imu erachteraan gevolgd om te leren de beste funnel op bouw te maken.


Bouw je Business in 28 dagen

Direct beginnen  ➢➣


Woensdag 5 mei

Wat moet er op je home pagina staan

Vandaag gaan we de homepagina van de site onder de loep nemen. Dit is een belangrijke pagina en hij moet daarom van een aantal zaken zijn voorzien. Allereerst is het belangrijk om duidelijk op je homepagina aan te geven wat de bezoeker kan verwachten van jouw product.

Er zijn drie zaken welke je op de homepagina moet zetten en wel de volgende:

  1. Wie ben ik
  2. Wat doe ik
  3. Waarom moet je bij mij zijn/kopen

Dit kan in willekeurige volgorde gebruikt worden, dus bijvoorbeeld dat als jij eerst duidelijk maakt bovenin je pagina wat jij doet en daarna waarom ze jouw product moeten kopen. Dan kun je je verderop op de pagina voorstellen.

Ook is de titel en subtitel wederom van groot belang om de bezoeker ook daadwerkelijk op je pagina te houden en door te laten scrollen.

Je moet ervan uitgaan dat de bezoeker die op je website komt niks of weinig van jou weet. En daarom is het goed om niet teveel in vak-jargon te praten. Want voor jou is dat waarschijnlijk allemaal gesneden koek maar begrijp goed dat je bezoeker er (misschien) helemaal van niets weet.

In Phoenix is het ook mogelijk om een video-header te maken, dit is een mooie manier om de bezoeker extra te triggeren. Het is wel belangrijk dat de video die je hier plaatst ook bij je product of dienst past.

Zorg ervoor dat op je homepagina meteen duidelijk is waar het om gaat en waar de bezoeker bij jou voor terecht kan. Ook is het belangrijk om in principe maar weer één doel te hebben.

Dit kan zijn om een lead te verzamelen of een offerte te laten maken. Als er teveel keus is dan word er niet gekozen. Dus belangrijk; één call to action plaatsen in een opvallende kleur.


Keuzestress?!?!

Donderdag 6 mei

Hoofdmenu en contactpagina van je website

We gaan vandaag de Phoenix website wat verder inrichten en dat betekent dat we het hoofd menu verder gaan inrichten. Maar ook de contact pagina gaan we op maken met onze gegevens.

Het is belangrijk dat het hoofdmenu bovenaan de homepagina niet te groot is. Ook is de ‘uitklap’ optie niet super goed om te doen. Het is beter om zo kritisch mogelijk te kijken naar de benaming van de pagina’s en deze zo kort en krachtig mogelijk te maken.

Hoe meer keus er in je menu is hoe groter de kans dat de bezoeker ‘keuze stress' krijgt en dus géén keuze maakt. Dat zou kunnen betekenen dat je bezoeker weer heel snel weg klikt van je website. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

In de footer zet je je contact gegevens en het is ook goed om je Kamer van Koophandel gegevens hier ook bij te zetten. Dit maakt samen met je ‘over ons’ pagina je website meer betrouwbaar en dat is belangrijk.

De contact pagina kun je opmaken met een zogenaamde startcode. Deze startcode word vanzelf aangemaakt in de formbuilder waarin je zelf kunt kiezen hoe het formulier eruit komt te zien.

Ook kun je zelf kiezen welke gegevens je wilt dat je bezoeker opgeeft zoals naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer enz.

Een tip bij de bedank-pagina waar mensen hun gegevens hebben achter gelaten is om ze door te sturen met nog een aanbieding, video of andere waardevolle informatie.

Phoenix is een software waar voortdurend aan gewerkt word om alles zo snel en makkelijk mogelijk te laten verlopen. Ook worden er regelmatig nieuwe items aan toegevoegd zoals bijvoorbeeld een nieuwe blog editor.

Veel mensen vinden Phoenix een duur systeem, maar je moet als je hiermee aan de gang gaat je realiseren dat het voortdurend up-to-date word gehouden. En ook zit er een hele goede support achter waar je altijd terecht kunt met je vragen.

Ik ben zelf erg blij dat ik ben overgestapt naar Phoenix. Het scheelt mij enorm veel extra kosten die je hebt als je een webdesigner moet inschakelen om allerlei zaken te installeren die nodig zijn om je website goed en snel te laten draaien.


Support van de IMU


Vrijdag 7 mei

Affiliate-marketing inzetten

Affiliate-marketing inzetten om je product aan de man te brengen. Even voor degene die niet weten wat affiliate marketing is: via affiliate marketing promoot iemand anders jouw product. Met een speciale affiliate link die doorverwijst naar jouw product of dienst.

Op het moment dat de klant het product ook daadwerkelijk afneemt krijgt de affiliate-marketeer een commissie. Dit is een commissie die van tevoren al is bepaald. Hiermee bewerkstellig je dat jij alleen maar ‘advertentie’ kosten hebt als er omzet tegenover staat.

Dit kan heel aantrekkelijk zijn omdat er inmiddels veel mensen zijn die via affiliate marketing hun geld verdienen.

Door bijvoorbeeld een review over je product te schrijven of een advertentie- banner op hun website is je bereik een stuk groter. En het kost alleen maar geld op het moment dat het product ook daadwerkelijk word aangeschaft.


Niet twijfelen gewoon doen  ➢➣


Bij imu.nl zijn ze daar ook mee aan de slag gegaan onder de noemer Marketplace. Als jij gebruikt maakt van Plug-and-Pay kun je gratis gebruik maken van deze dienst.

En wederom met een aantal klikken kun je jouw product hier aanbieden voor de affiliaters.

Jij kunt zelf alles instellen als het gaat om de hoogte van de commissie die je uit wil keren als jouw product/dienst verkocht word. Of bijvoorbeeld hoeveel dagen je de cookie-tijd wil laten duren.

Of dat je er een wederkerende commissie van wilt maken. Dit is vooral van toepassing bij abonnementen bijvoorbeeld. En of jij de affiliater die jouw product gaat promoten toelaat om dit te doen.

Het is een mooi aanvulling op alles wat Imu in zijn pakket heeft. Phoenix om een technisch goede website te bouwen. Huddle om een leer omgeving te maken en een community op te bouwen.

Plug & Pay voor een betrouwbaar betalingssysteem. En vervolgens Marketplace om je product te laten promoten.

Stappenplan affiliate marketing

Zaterdag 8 mei

Phoenix en SEO

SEO en Phoenix zijn goede vrienden en dat blijkt zeker na de uitleg van Tonny Loorbach.

Zoals je wel weet is SEO heel belangrijk voor je website om hoog te scoren in Google. Speciaal hiervoor heeft IMU de 'Meester in SEO' cursus ontwikkeld. In deze cursus heb ik veel geleerd over het optimaliseren van je website voor de zoekmachines.

Vandaag legt Tonny Loorbach dan ook uit wat er allemaal mogelijk is in Phoenix om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van alles. Je hebt de mogelijkheid in Phoenix om te kiezen uit vier verschillende templates voor de opmaak van je blog artikel.

Je kunt hier zelf een index in plaatsen of kiezen voor een template met index. Bij een monster blog artikel is het goed om een index te gebruiken.

Hiermee kan de lezer makkelijk scrollen door de tekst omdat alle H2 koppen aanklikbaar zijn. Hierdoor kan de lezer direct bij het hoofdstuk  uitkomen dat hij of zij nog een keer wil lezen.

Het is goed om blog artikelen te schrijven waar een stappenplan, tips of bijvoorbeeld een lijstje in voorkomt, dit word altijd erg gewaardeerd door Google. Eigenlijk door de lezer en daarna door Google want het is belangrijk dat je weet dat je voor de bezoeker schrijft en niet voor Google.

Om de lezer op je blog artikel zo min mogelijk af te leiden gaat de menubalk na de eerste alinea over in een andere balk.

Op deze balk staan alleen het logo en de  knoppen om te delen op sociale media op. Als je wilt kun je hier ook nog de knop toevoegen waarmee de bezoeker de weggever kan krijgen.

Ook krijgen we uitleg over de 404 pagina. Dit is de pagina waar je bezoeker opkomt als de link die ze gebruiken niet goed of niet meer werkt.

Het is goed om op deze pagina een knop te zetten waarmee je bezoeker weer snel op je homepagina terug kan komen. Op die manier zorg je ervoor dat je de bezoeker niet kwijt raakt.

Het content-canon is een gedeelte op je website waar je allerlei informatie wegzet die niet direct super leuk is om te lezen. Het zijn teksten die vaak uitleg geven over de wat saaiere onderwerpen van je niche.

Maar door antwoord te geven op vragen die wel vaak gesteld worden in Google kun je op een gemakkelijke manier met deze content de bezoeker op je website krijgen. Als je ervoor kiest om zoekwoorden/zinnen te gebruiken met lage zoekvolumes kun je hier bezoekers mee naar je website halen.

En daar is het content-canon, ook wel kennisbank genoemd, een heel goed middel voor. Naast het content-canon is ook de ingebouwde interne linkbuilding tool, een waanzinnig mooi instrument. Dit werkt als volgt. De zoekwoorden die voor jouw branche belangrijk zijn gebruik je regelmatig in je content.

Door dit woord op te geven in de interne linkbuilding tool en de verwijzing naar je belangrijkste pagina te maken werkt het systeem zo dat iedere keer als je dit woord gebruikt in je blog berichten hier meteen een interne link van gemaakt word.

Bij deze interne link kun je er ook nog voor kiezen om hier een snippet aan toe te voegen. Een snippet is een klein blokje wat naar boven komt als je op het woord klikt. Hier zie je een afbeelding en een klein stukje uitleg over het woord.

Hiermee kun je vervolgens doorklikken naar het andere artikel. Op deze manier bouw je een heel goed interne linkbuilding op je website. En daar is Google dol op:-)!


Interne linkbuilding

Zondag 9 mei

Video's maken voor je online business

Video maken voor je business kan een heel goed middel zijn en daarom vandaag een webinar over hoe je een video kunt maken en wat voor video.

Er zijn allerlei redenen te verzinnen om geen video te maken. Mijn haar zit niet goed of mijn stem klinkt zo gek. Ik kan mijn verhaal niet zonder fouten opzeggen. Uiteindelijk is dat allemaal helemaal niet belangrijk.

Het gaat maar om één ding en dat is de boodschap die je wilt over brengen. Dat is het aller belangrijkst. En in die boodschap moet ook weer de vraag zitten: What’s in it for me?

Als de bezoeker je video boodschap ziet wil hij/zij weten wat er voor hem/haar te halen valt. Dus het is heel belangrijk om dit op een goede manier over te brengen.

Voor wat betreft de apparatuur kun je starten met je telefoon, daar zit een selfie functie op en je kunt er geluid mee opnemen en dat is zeker voor het begin prima. Je kunt eventueel een standaard aanschaffen als dit makkelijker is om een stabiel beeld te krijgen.

Omdat veel mensen zonder geluid een video bekijken is het belangrijk om je video te ondertitelen. Op die manier hou je de bezoeker bij jouw video.

Er zijn 5 verschillende soorten video’s die je kunt maken:

  • Sales video
  • Advertentie video
  • Content video
  • Grappige video
  • Persoonlijke video

De belangrijkste zijn de sales- en advertentie video omdat je met deze twee vormen het dichtst zit bij een eventuele aankoop. Het is dus goed als je een product hebt om hier eerst mee aan de slag te gaan.

Later kun je video’s maken over content of humor, de grappige video’s. De persoonlijke video is meer een video voor op sociale media. En het is belangrijk om te weten dat sociale media weer een andere tak van sport is.

Het is goed om dit erbij te hebben maar je moet het zien als extra en je kunt beter meer aandacht aan je business besteden dan heel veel uren aan sociale media. Dat is de mening/advies van Martijn van Tongeren.

Hoe bouw je de video op? In je video moet een ‘haakje’ zitten om je bezoeker te triggeren om te kijken en nieuwsgierig te maken. Dit vul je aan met een kleine ‘story telling’. Daarmee wil je de bezoeker overhalen.

En als laatste zou het helemaal compleet zijn als je er ook nog een Call to Action in hebt zitten.

Het allerbelangrijkste is om het gewoon te doen en over de drempel te stappen. Door ermee aan de slag te gaan word het alleen maar makkelijker en zal het ook steeds beter lukken.

Het maken van video’s is een waardevolle bijdrage aan je business. Als de bezoeker jou kan zien en horen straalt dit nog meer betrouwbaarheid uit. En als mensen je vertrouwen zijn ze eerder bereid om ook daadwerkelijk iets te kopen.

Belangrijke les: Het is heel goed voor je business om transparant en herkenbaar te zijn. Dit zal voor Google ook een steeds grotere rol gaan spelen om je op hogere posities te laten zien.


                   


Maandag 10 mei

nog even alles op een rij!

De afsluiting van de #28dagenchallenge. Wat heb ik veel geleerd de afgelopen 28 dagen van Tonny Loorbach, Martijn van Tongeren en de Imu support. Vandaag is er door de heren vooral gepitcht voor hun producten en hoe je met die producten je voordeel kunt doen.

Ze hebben alles gegeven en het is begrijpelijk dat ze deze dag alles aangrijpen om de laatste twijfels weg te nemen bij degene die willen starten met een online business of die over willen stappen naar de Phoenix software.

Ook voor Huddle en Plug & Pay worden er nog enthousiaste aanbiedingen gedaan. Ook worden er resultaten gedeeld in de chat van mensen die al verkopen hebben behaald en leads binnen hebben gekregen.

Het is een fantastische challenge geweest waar ik veel van heb geleerd. En mijn ervaringen met de IMU zijn altijd positief. Ze leveren veel waarde en zijn ook echt bezig om de ondernemer verder te helpen om nog succes-voller te worden middels online marketing.

Bouw je Business in 28 dagen


Reactie plaatsen
extra geld verdienen vanuit huis

Extra geld verdienen met jou website

Ik snap heel goed dat je nu op zoek bent naar extra inkomsten. Dan is extra bijverdienen vanuit huis een goed idee.

Je kunt makkelijk geld verdienen vanuit huis met je eigen website. De beste manier is starten met affiliate marketing.

Ik doe dit werk op dit moment fulltime maar je kunt het met een paar uurtjes in de week ook naast je baan doen.

Het is een mooie manier om in de tijd dat alles duurder word extra inkomsten naast je baan te genereren.

ien

Over de schrijver

Mijn naam is Ien en ik ben sinds januari 2020 begonnen met online marketing. Ik help je graag door hier mijn ervaringen te delen die ik op mijn weg naar geld verdienen met het internet heb opgedaan.

Ik hou van wandelen in de bossen, klussen aan mijn huis en om op pad te gaan met mijn zelfgebouwde VW camper.

De vrijheid die ik heb gecreëerd door mijn online business gun ik iedereen daarom ben ik met deze website begonnen.